Spread the word!

Het delen van de berichten op dagelijksedialogen wordt erg gewaardeerd! Spread the word of dialogue.

donderdag 1 mei 2014

Dag 121 - Combinatie theorie U, Dialoog en Dragon Dreaming

Vorig jaar heb ik meegedaan aan het seminar Creëren vanuit wie jij bent als bijna logisch vervolg op de opleiding dialoogprocesbegeleider.Met de nodige ervaring met dialoog en ook het U-model van Scharmer, was ik erg nieuwsgierig naar de principes van Dragon Dreaming. Voor mij persoonlijk was het hoogtepunt mee te mogen denken met de droom van José Boone over een groots dialoogproject "Deventer zegt nee tegen pesten". Het is een meer dan geslaagd project geworden, mede door de inzichten, verkregen door Dragon Dreaming. Binnenkort wordt er weer een seminar georganiseerd en wil je deze van harte aanbevelen. Ik laat het uitleggen van Dragon Dreaming over aan John Croft, professional international Consultant, Educator, Facilitator, and Trainer in the field of Ecologically Sustainable Community Economic Development


Wil je veranderingen in leven, werk of organisaties soepel laten verlopen en er voor zorgen dat ze beklijven? Daarvoor is het essentieel je eigen ideeën, wensen en dromen te kennen en vorm te kunnen geven in afstemming met je omgeving.
Dat vraagt van je:
• Je verbinden aan wat je werkelijk wilt,
• Openheid voor wat er is en voor wat er wil ontstaan,
• Formuleren van de nodige stappen,
• Én die vervolgens concretiseren.
De combinatie in dit seminar van Theorie U, Dialoog en Dragon Dreaming stelt je in staat om te realiseren wat je werkelijk wilt. Je gaat er praktisch mee aan de slag, zodat je niet blijft hangen in 'erover denken'.

Citaten van andere medecursisten

Cursist Juliane Tissen:“Ik hoopte om los van het hoge tempo van mijn werk in het hbo me te kunnen bezinnen op mijn krachten en mogelijkheden, zodat ik in mijn nieuwe functie, die nu van start gaat, niet meegesleurd ga worden door onrust en drukte, maar me kan blijven verbinden met dat wat ik als wezenlijk  beschouw. Ik hoopte dat door de dialoog de moed tot omzetting zou  groeien. Het langzame tempo van de  workshop heeft me laten ervaren dat ik de kracht en de moed die ik nodig heb om te creëren al in mij draag. Ik kom hier beter bij door los te laten, met anderen hierover uit te wisselen en creatieve uitingsvormen te gebruiken dan door in de snelheid van de alledaagse drukte te spartelen om alles zo goed mogelijk te doen. Het gezamenlijk doorlopen van dit proces en het ervaren  van ieders kwetsbaarheid hierin maakt moedig!“

Cursist Dionne Hogen: “Ik kwam naar de cursus met de volgende vraag: hoe ziet mijn creatie van mijn leven eruit als ik werkelijk vanuit mijn hart en mijn mogelijkheden vorm geef aan mijn leven? In april kreeg ik een ongeluk wat mijn leven op zijn kop heeft gezet en nu nog zorgt voor beperkingen in mijn leven. Met het geloof dat als ik zou creëren vanuit wie ik echt ben, ik de juiste koers kan gaan die zorgt voor voldoende herstel, geluk en inkomen. Praktisch daarbij is de keuze welke werkzaamheden moet ik vooral blijven doen, welke moet ik laten? De cursus heeft mij helderheid gebracht. Helderheid in mijn levensmissie, mijn kracht en mogelijkheden; een duidelijke vooruitblik op mijn levenskoers. Inspiratie voor concrete nieuwe ideeën waar ik gelijk  plan van aanpak voor heb gemaakt.“

Cursist Nynke Schaaf: “De Summerschool was een ontzettend mooie en intense ervaring met ook nog rustmomenten. Ik heb veel geleerd aan de hand van oefeningen met dialoog theory u en dragon dreaming en kan iedereen de drie dagen met Hetty en Kees van harte aanbevelen wanneer je in een moment van transitie zit en bezig bent met de ontwikkeling van een idee. De moed om te creëren wie je bent leert je uiteindelijk jouw eigen weerklank en woorden vinden, keer op keer staat daar de acceptatie van de groep tegenover en de bezielde leiding van Hetty en Kees. Aanrader!”

Conclusie
Ervaren begeleiders, Kees Voorberg en Hetty Oostijen, nemen je mee op dit avontuur. Een avontuur waar creatieve werkvormen op een natuurlijke wijze werden gekoppeld aan theorie. Een cursus waar theorie praktijk wordt (of andersom, het is maar hoe je het wil bekijken). Een aanrader voor wie vanuit gevoel, zonder cognitie uit te schakelen, verlangt om reële stappen te nemen naar werkelijke creatie van persoonlijke of werkgerelateerde dromen en ambities. Ook creëren vanuit wie je bent? 3, 4, en 5 juni 2014 is er weer een cursus. Ik zeg doen! A domani.

(Bron: http://www.tvc.nl/nl/proeverij/848)
Meer info vind je op http://www.dialoogopleiding.nl/pdf/Webtekst_Moed.pdf 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten