Spread the word!

Het delen van de berichten op dagelijksedialogen wordt erg gewaardeerd! Spread the word of dialogue.

zaterdag 8 maart 2014

Een poel van Dialoog!

Gisteren heb ik een nieuwe 2-daagse training (31 mei en 7 juni) in de planning en op de website gezet. De intentie is om mensen in 2 dagen te "trainen" tot Dialoogbegeleider, zodat zij zelf in staat zijn om de meerwaarde van dialoog duurzaam in hun eigen (werk)omgeving te creëren. Een uitdaging waar ik naar uitkijk. Ondanks dat de Dialoog op steeds meer plekken ingezet wordt en veel mensen geloven in de meerwaarde er van, heeft de Dialoog nog heel veel ambassadeurs nodig om ècht een plek in de hele samenleving te krijgen. Nog beter en volgens mij effectiever zou het zijn als mensen, die bezig en betrokken zijn bij de Dialoog, met elkaar in verbinding zouden zijn. Ervaringen uitwisselen, nieuwe vormen creëren, nieuwe mogelijkheden zoeken, op weg naar steeds meer Dialoog.
Ik heb al heel veel initiatieven genomen om mensen in mijn eigen Dialoog-netwerk (en dat zijn er heel wat) duurzamer met elkaar in verbinding te brengen, zodat de Dialoog meer gezicht zou krijgen, meer body. Het leidde tot niets, naast de frustratie van mijn kant omdat ik niet de vinger kon leggen op het "waarom niet". Natuurlijk zijn er kleine samenwerkingsverbanden van mensen die actief zijn met de Dialoog, maar hoe mooi zou het kunnen zijn als deze kleintjes één grote zouden vormen. Eén grote poel van Dialoog waar mensen uit zouden kunnen putten als zij op zoek naar de mogelijke toepassingen van Dialoog. Eén gezamenlijkheid die
elkaar voedt, mensen kan doorverwijzen, literatuur en artikelen deelt en bovenal de Dialoog helpt groeien.
Als eerste stap om deze gezamenlijkheid te helpen creëren, ga ik iets nieuws doen. Alle mensen die ik ga "trainen" , ongeacht in welke context, ga ik de mogelijkheid bieden deelgenoot te zijn van een groeiend netwerk, digitaal en in echte ontmoetingen.
Een poel van Dialoog! Wordt vervolgd!

Interesse in de training? Meer info op http://www.mensindialoog.nl/training.html 
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten